Мали УПИС: Подсистеми

Овде можете да видите кратак опис функционалних подсистема Малог УПИС-а.

Подсистем АДМИНИСТРАЦИЈА обухвата опције које се користе за подешавање база, преглед и алате за прављење и враћање сигурносних копија база, креирање и брисање постојећих база и поступке за увоз података. Такође обухвата шифарнике за подешавање корисника и њихових права, извештаја, затим организовање радне површине и упутства за коришћење програма.
Подсистем ОРГАНИЗАЦИЈА састоји се од опција које омогућавају унос општих података о предузећу, организационим јединицама, радним центарима, као и подешавање различитих врста докумената, основних шифарника, уговора, те покретање нове пословне године.
Подсистем ДОБАВЉАЧИ омогућава евиденцију добављача, креирање поруџбеница, унос предрачуна, авансних рачуна, пријемница, фактура од добављача, књижење трошкова и осталих потребних докумената за пословање са добављачима.
Подсистем КУПЦИ се користи ради вођења евиденције купаца. Овде се дефинишу комерцијални услови, креирају предрачуни, понуде, отпремнице, рачуни, авансни рачуни и финансијска одобрења/задужења домаћим и страним партнерима. Ту се и евидентирају поруџбенице од купаца, те врши периодично и фактурисање по реализацији. Омогућено је и коришћење програма у малопродаји.
Подсистем РОБА се користи у сврху евиденције робе и услуга. Овде се креирају ценовници, обавља пријем, отпрема и попис робе, управља се залихама и ажурира промет.
Подсистем ПРОИЗВОДЊА омогућава креирање технологија, радних налога за полупроизводе, производе и услуге, требовање сировина, пријем из производње, расподела индиректних трошкова и израчунавање стварне цене коштања. Такође је омогућено сервисирање у гарантном и ван гарантног рока.
Подсистем ФИНАНСИЈСКО РАЧУНОВОДСТВО омогућава ручни унос или увоз динарских и девизних извода, креирање динарске и девизне благајне, обрачун ПДВ-а, креирање компензација и налога за плаћање, електронско плаћање, закључак године, креирање биланса стања и успеха, обрачун камата и интерну ревизију.
Подсистем ОСНОВНА СРЕДСТВА омогућава евиденцију и управљање основним средствима. Овде се креира почетно стање, стављање у употребу, процена тржишне вредности, задуживање радника, амортизација, расходи, продаја и попис основних средстава.
Подсистем СИТАН ИНВЕНТАР садрж опције које омогућавају евиденцију и управљање ситним инвентаром, као и креирање почетног стања, стављање у употребу, задуживање радника, расхода, креирање пописа, вишка, мањка и отписа ситног инвентара.
Подсистем КАДРОВИ омогућава евиденцију запослених, обрачун зарада и накнада, обрачун накнада изван радног односа и обрачун путних налога. Обухватају велики број извештаја, рекапитулација и законских образаца.
Подсистем ИЗВЕШТАЈИ обухвата велики број законских и интерних извештаја који су због лакшег приступа подељени по модулима: ОРГАНИЗАЦИЈА, ДОБАВЉАЧИ, КУПЦИ, РОБА, ПРОИЗВОДЊА, ФИНАНСИЈЕ, ОСНОВНА СРЕДСТВА, СИТАН ИНВЕНТАР и КАДРОВИ.